15 Haziran 2015 Pazartesi

Game of Thrones: Sezon 5

Game of Thrones
5. Sezon Yorumu
BU YAZI TAMAMİYLE SPOILER VE 6. SEZON HAKKINDA KENDİ TEORİLERİMİ (saygı değer GoT düşünürü MCS'nin katkılarıyla ortaya çıkmış teoriler) İÇERİR. O yüzden spoiler istemeyen varsa GİTSİN, ACI ÇEKMEDEN KAÇSIN BURADAN.


Ben direk konuya gireyim. O FİNAL NASIL BİR FİNALDİ YA. NASIIIIL ALLLAAAHIM NE OLUYORRRRR?! Bu sezon 7. Bölüme kadar hiçbir şey olmadı. Ne bir atraksiyon, ne bizi şok edecek bir şey. Sonra Jon’un yabanilerin hayatını kurtarırken Baba WhiteWalker’la kesişme sahnesi ve Khaalesi’nin sonunda Drogon’la uçmasıyla sezona renk geldi. VE O FİNAL. O finale sadece nokta koyuyorum   .
Kaç kişi öldü bir bölümde ya. Sadece ölümle kalsa yine iyi kör olanı var kefaret yürüyüşü yapanı vaaar. Sayalım bakalım.

Öncelikle Stannis’in karısı kendini astı. Bence o kadar da beklenmedik değildi, hiç de üzülmedim.

Gerizekalı Stannis güzelce Brienne tarafından öldürüldü. Melisandre’nin paralı askerler kaçtı denildiğinde yere bakmasından zaten bu bölüm Stannis’in gidici olduğu belliydi.


Ramsey’in metresi hop öldü. Manyak kadın, akıllı Theon.


SONRA Sansa’yla Theon el ele tutuşup İNTİHAR ETTİ (yanlış anlamadıysam).

Bir de Arya’nın öldürdüğü manyak pedofili var. O adam Arya’nın listesinde olmasının sebebi Syrio Forel’i, yani ustasını öldürmüş olmasıydı.


SONRA ARYA KÖR OLDU. Bunun spoilerını yemiştim o yüzden o kadar şaşırmadım. Kendi kaşındı yapacak bir şey yok.

Mrycella var sırada. Ellaria (o kindar kadın), kızı öptüğünde kızın gidici olduğunu anlamıştım. Hadi ama, Ellaria ve kızları zehir takımındalar ve zehirlemenin en fantastik yolu da dudaklardır. Yazık oldu kıza yine de. Tam Jamie’yle kanki olmuşken Family Kiss ayağına öldü. 


Khaalesi’ye gelirsek......Dothrakiler (sanırım) tarafından kaçırıldı. Ejderi de annesine tripli.


VE LENA HEADEY’E AKA CERCEI’YE ÖDÜL VERMEMİZ GEREKEN SAHNEYE GELDİK. Kadın efsane oynadı o sahneyi. Kefaret yürüyüşü manyaktı. Azıcık üzüldüm Cercei’ye. Saçlar falan gitti. Fenaydı. Kimse böyle bir şey hak etmez ama tabii kendi yaptı kendi buldu. Söylenecek söz yok. Bir de o saç sahnesinde Rain of Castamere çalmaları. Cidden söyleyecek sözüm yok.
SHAME SHAME SHAME SHAME SHAME SHAME SHAME SHAME

VE JON SNOW.
FOR THE WATCH’INIZI ŞEY YAPAYIM BEN.
THAT LITTLE SHIT, OLLY.
BEKLEMİYORDUM.
BÖYLE BİR SPOILER BİLE ALMADIM. Ki ben elli bin tane spoiler yedim. VE HİÇBİRİNDE JON SNOW’UN ÖLÜMÜ YOKTU. KİTAPTA BÖYLE BİR ŞEY OLSAYDI BİLİRDİM. STARKLARIN KADERİ NEDİR?
 
 


Jon’un ölümü hakkında bazı teorilerim var. Ona da sıra gelecek. Önce bir bu bölümün özetini ele alalım.

8 ölü
1 kör
1 kefaret yürüyüşü
1 kaçırılma
Sadece kötü olaylar mı vardı. HAYIR. Kel hadım (Varys <3) ile Tyrion birleşti VUHUUUUUU. BU İKİSİNİN İLİŞKİSİNE BAYILIYORUM! Tyrion’ın “I did miss you” deyişi <3


Jon Snow’la ilgili teoriye gelirsek. Twitterda gezerken şu capsi buldum. 

Diyor ki önümüzdeki sezon Jon Snow’u hortlatırsan seni bağışlarız. Bu demektir ki hortlatacak. İmkansız da değil bu. Geçen sezonların birinde bir adam Lord of Light sayesinde 8 kez dirilmiş. Neden Jon dirilmesin? Zaten elli bin tane planımız var Jon’la ilgili. Daha Khaalesi’yle evlenip WhiteWalker falan kesecek. ÖLEMEZ.
 

Neyse yine bir sezonun daha sonundayız. Her sezonda olduğu gibi akıllarda bin beş yüz soru. Aklımdaki en belirgin soru ise:
BEN GELECEK SEZONU NASIL BEKLEYECEĞİM?


4 yorum:

  1. Ygritte'i de bu nalet velet öldürmüştü zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamandan anlamalıydık kaşar çocuğun yapacaklarını -,-

      Sil
  2. Spoi oldu benim için ama... AMA NASI YAA??? JON ÖLEMEZ!!! Nayır nolamazzz!! Diziyi izleme sebebimin %50 si bu adam... Eyyy, Tanrım... Bunu hakedicek ne yaptım ben..?

    YanıtlaSil