14 Aralık 2014 Pazar

Yengeç Gemisi Kitap Yorumu

Yengeç Gemisi
Takici Kobayaşi

   İŞÇİLER BİRLEŞİN! Çok güzel bir mangaydı. Hem bilgilendiriciydi, hem de insanı içine çekiyordu. Az ağlatmadı. Öneririm her türlü. Çizimler çok mükemmeldi. Eskiden mangalarda çizime bakar, sevmezsem kurgusu güzelde olsa hiç affetmez okumazdım. Artık öyle bir seçiciliğim yok (geçen sene shoujo türünde her türlü mangayı okumak istediğimden zaman bana seçici olmamayı öğretti :P). Seçiciliğim olmamasına rağmen MÜKEMMELDİ. Çizimlerdeki sanat.... İçine çekiyor gerçekten. Birazcık, ufacık alakasız olacak ama MORİMOTO’NUN YAKIŞIKLILIĞI, BADASSSSSSS!!! Bana bu kitap geçen doğum günümde hediye olarak verilmişti, Oya’nın hediye eden ellerini öperim buradan.
   Mangada bulduğum tek sorun hikayede kopuklukların olması. Bir yerden bir yere atladı bazı yerlerde. Hikayenin akışını etkileyen bir sorun değil ama bir an ordayken, bir an diğer tarafa atlayıp bende sayfa mı atladım tereddütü yaşattı bir kaç defa. Ama kein Problem ;)

   (spoiler) Adamımız öldüğünde ağladım ama sonrasında onu bekleyen ailesi, küçük kardeşleri için tekrar ağladım. Bazı fedakarlıklar gerçekten büyük oluyor. Bir amaç için kişinin ölümü büyük bir fedakarlık; ancak arkasında kalanların, onu bekleyenlerin verdiği fedakarlık da oldukça büyük. (spoiler)


Ve şimdi alıntı zamanı :)

o
İşçilerin haklarını koruyup herkesin eşit olduğu bir toplum yaratmak. İşte komünizm bu.
o
Lanet olsun! İnsan hayatının hiç değeri yok mu?!
o
Tatlı para!
o
Büyük hareketler de küçük cesaretlerden doğar... İlk kıvılcım küçüktür; ancak, en yüce ateştir.
o
Mücadele: O Yüce Kıvılcım!
o

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder