7 Aralık 2014 Pazar

Kırmızı Piramit Kitap Yorumu


Kırmızı Piramit
Rick Riordan
   Öncelikle BASTET’E ÖLÜNÜR!!! BENİM DE BASTET GİBİ TANRIÇA-BAKICIM OLSUN ETRAFI YIKARIM!! Öhm, evet normale dönersek Rick Amca’dan mitolojik bir seri daha. Mısır mitolojisine büyük bir ilgi duymadığım halde şu an ne var ne yoksa öğrenmek istiyorum. Tabii yunan mitolojisi kadar ilgi çekici değil ve Carter, bir Percy değil ama bu Kane Günceleri’nin güzel olmayacağı anlamına gelmez ;) Seriye güçlü bir başlangıç yaptık. Şahsen karşılaştırma yapacak olursak Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ilk kitabını kurgu açısından daha güçlü, kuvvetli buluyorum. Bence bu kitabın kurgusu daha iyi olabilirdi. Belli başlı yerlerde sıkıldığım oldu. Ama zorla bitirme gibi bir durumla karşılaşmadım. Bazı yerlerde daha fazla betimleme aradım, bazı yerlerde de yerlere yatıp güldüm. Ama beklentimin biraz altında kaldı. Karakterlerle tam bir bağlantı kuramadım ne yazık ki. Belki okuduğum zamana bağlı, belki kitabın suçu. Percy’deki gibi kendimi kitabın içinde bulmayı beklemiştim halbuki.

(spoileeer) Sonlara doğru efsane savaş sahneleri aradığım zaman çok doyurucu bir savaşla karşılaşmadım. Belki de o “Efsane Savaş”ı, “asıl” düşmanla yapıldığında göreceğiz ileriki kitaplarda. Sonu yine de güzeldi. Beklenilen karar alındı. Tanrılarından ayrılmaları hoştu ve bence ileriki kitaplar bu kitaptan daha zevkli olacak. Yeni karakterler, yeni firavun soyundan gelen kişiler, büyücüler, eğitimler... Bu kitabın sonu serinin devamı için heyecanlanmama yol açtı. (spoileeer)

Sadie’yle Carter arası geçişler baya hoştu. Adamın aklına nasıl geldi şu ses kaydedicisi fikri? Güzel, orijinal olmuş. Sadie’yi sevdim ama CARTER <3


(spoileer) Carter’la Zia <3<3 Acaba Zia’nın asıl bedeni nerde? Ne zaman bulacaklar ve ZIA, CARTER’LA GERÇEK ANLAMDA KARŞILAŞTIĞINDA NASIL BİR TEPKİ VERECEK????? >///< Serinin sonunda Carter’ın, Zia’yı bi alış-veriş merkezine götürmesini dört değil sekiz, dokuz gözle bekliyorum >///<  (spoileeer)


Ve şimdi alıntı zamanı :)

o
“Şekerim, ben bir kediyim. Gördüğüm her şey bana aittir.” (141)
o
“Ben, Carter Kane,” dedim. “Firavun soyundan geliyorum, Horus’un Gözü’yüm. Ve şimdi sevgili erkek kardeşim, amcam ve hain Set, seni böcek gibi ezeceğim.” (550)
o
“Enerji ve madde ne yaratılabilir ne de yok edilebilir,” diye lafımı tamamladı annem. “Bazen değiştirildiğinde daha da güzel şeyler ortaya çıkar.” (605)
o

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder